Straż Graniczna Nadwiślański Oddział Straży Granicznej Edukacja przeciwko handlowi ludźmi – prelekcja w Publicznej Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Częstoniewie - Aktualności

Nawigacja

Aktualności

Edukacja przeciwko handlowi ludźmi – prelekcja w Publicznej Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Częstoniewie

Piotr Niemiec
30.10.2024

Funkcjonariusze Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej odwiedzili Publiczną Szkołę Podstawową im. św. Jana Pawła II w Częstoniewie, aby w ramach Europejskiego Dnia przeciwko Handlowi Ludzi przeprowadzić prelekcję na temat współczesnego niewolnictwa i zagrożeń związanych z handlem ludźmi.

W trakcie spotkania przedstawiciele Straży Granicznej omówili genezę i zadania formacji oraz zdefiniowali, czym jest współczesne niewolnictwo. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie formy przyjmuje handel ludźmi oraz jak można się przed nimi chronić. Funkcjonariusze przekazali młodzieży ważne informacje dotyczące możliwości szukania pomocy w przypadku zagrożenia. Między innymi pokazali międzynarodowy znak „POMÓŻ MI”, który jest dyskretnym sygnałem jaki możemy wysłać do kogoś, kogo znamy lub całkowicie obcej nam osoby, aby poinformować o tym, że jesteśmy ofiarą przemocy.

Spotkanie spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony uczniów, którzy aktywnie uczestniczyli w dyskusji, zadając pytania i dzieląc się swoimi spostrzeżeniami na temat współczesnych zagrożeń.

Edukacja jest kluczowym elementem w walce z handlem ludźmi, dlatego cieszymy się, że mogliśmy odpowiedzieć na zaproszenie nauczycieli ze szkoły w Częstoniewie i podjąć ten ważny temat.

  • Dzieci siedzą na krzesłach w sali gimnastycznej. Przed nimi stoi nauczycielka i funkcjonariusze Straży Granicznej. Dzieci siedzą na krzesłach w sali gimnastycznej. Przed nimi stoi nauczycielka i funkcjonariusze Straży Granicznej.
    Dzieci siedzą na krzesłach w sali gimnastycznej. Przed nimi stoi nauczycielka i funkcjonariusze Straży Granicznej.
  • Dzieci siedząc słuchają funkcjonariusza. Dzieci siedząc słuchają funkcjonariusza.
    Dzieci siedząc słuchają funkcjonariusza.
  • Dzieci patrzą na ekran. Funkcjonariusz wyświetla prezentację. Dzieci patrzą na ekran. Funkcjonariusz wyświetla prezentację.
    Dzieci patrzą na ekran. Funkcjonariusz wyświetla prezentację.
do góry