O pracę w formacji mogą ubiegać się zarówno kobiety jak i mężczyźni korzystający w pełni z praw publicznych, które w dniu przyjęcia do służby nie przekroczyły 35 roku życia i posiadające wyłącznie obywatelstwo polskie. Czekamy na kandydatów z co najmniej średnim wykształceniem, które były niekarane za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe. Konieczne jest także posiadanie przez kandydata zdolności fizycznej i psychicznej do służby oraz gotowości podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej.
Osoby, które chciałyby spróbować swoich sił w Straży Granicznej powinny osobiście składać oferty w siedzibie Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej przy ul. Komitetu Obrony Robotników 23 w Warszawie, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu i godziny złożenia dokumentów. Zapisy przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00 – 15.00.
Proces rekrutacyjny składa się z dwóch etapów: pierwszy obejmuje wstępną rozmowę kwalifikacyjną, testy psychologiczne oraz badania psychofizjologiczne, drugi zaś, to test pisemny z wiedzy ogólnej, języka obcego oraz testy sprawności fizycznej i rozmowa kwalifikacyjna. Po pomyślnym przejściu obu części procesu rekrutacyjnego, kandydat zostaje skierowany do rejonowej komisji lekarskiej w celu ustalenia jego zdolności do służby.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej oddziału.
Osoby, które przejdą przez kolejne etapy kwalifikacyjne i zostaną przyjęte, kierowane są na 3,5 miesięczne szkolenie podstawowe, jednomiesięczną praktykę w macierzystej jednostce, a następnie 3,5 miesięczne szkolenie podoficerskie.